Hoe doen we dat?

ZonderMeer werkt volgens de deze drie pijlers:

Verrassen 

We treden buiten de gebaande paden. De attenties of momenten worden bij voorkeur georganiseerd op onverwachte momenten. Een verrassing heeft namelijk veel meer impact dan iets wat mensen al verwachten. 

Verwoorden

Verwoord altijd zo concreet mogelijk waarom je iemand waardeerd! ZonderMeer helpt je om dit op passende en creatieve wijze te doen. Dit versterkt je verhaal en laat de waardering zwaarder wegen. 

Versimpelen

Van niets, iets maken, dat is waar we goed in zijn! Niet ‘groot en duur’ maar ‘klein maar fijn’. Zo bespaar jij op de kosten en inspireert het de mensen in en om jouw bedrijf de kleine dingen (die er al zijn)  meer/weer te waarderen. 

Waarom een waarderingsmoment ipv een personeelsfeest of kerstpakket?

Een personeelsfeest of kerstpakket heeft natuurlijk ook met waardering te maken maar dat wordt vaak niet zo ervaren. Het hoort er een beetje bij, men verwacht het. Plus het is één richtingsverkeer. Met een waarderingsmoment verras je mensen en laat je duidelijk je waardering blijken. Tevens wordt door de pure vorm van de momenten de andere partij bewust gemaakt van alle kleine momenten en gebaren die er vaak al zijn maar over het hoofd gezien worden door de drukte van de dag.

Kan je een voorbeeld geven van zo’n moment?

Ja natuurlijk kan dat! Al is het wel iedere keer anders. Ieder moment is helemaal aangepast op het bedrijf en de mensen voor wie het bedoeld is. Wat ze gemeen hebben is dat ze bijzonder zijn in al hun eenvoud. Zo stond de teamdag van Bijzonder Plekje in het teken van “Groei en Bloei”. Persoonlijke groei en een bloeiende samenwerking. De uitnodiging voor deze dag was een hyacinten bol die samen met een persoonlijke kaart op de post gedaan is. De dag zelf vroeg natuurlijk om een Bijzondere Plek. En dat was er één in de bollenvelden van het Westland. Een workshop creatief denken werd afgesloten met een solextour door de bollenvelden richting het strand. De creativiteit bloeide op en de inspiratie kwam zomaar aanwaaien.

Waaruit bestaat een abonnement en hoe werkt dat dan?

Een abonnement bestaat uit een moment, een toepasselijk cadeau en een welgemeend compliment. In een tijdsbestek van een jaar mag je op een door jouw bepaald moment 1 van deze dingen inzetten. (bijvoorbeeld na het behalen van een groot succes of als dank voor jarenlange samenwerking) Na een jaar loopt het abonnement vanzelf af en ben je vrij om een tweede abonnement af te sluiten.

Je hebt het over puur en eenvoudig, kan ik dat dan niet zelf?

Jazeker kan je dat zelf! Waarschijnlijk doe je al veel, maar wordt het niet gezien. Dat komt door de aandacht die jijzelf en je klanten en werknemers eraan schenken. Immers; met aandacht wordt alles mooier! Het probleem is dat je daar als ondernemer vaak niet zoveel tijd voor hebt. Daar help ik je graag mee en inspireer je om het te verweven in je marketing en personeelsbeleid.